Mozgástippek menopauza idejére
A rendszeres testmozgás minden életszakaszban fontos, azonban a menopauza idején szinte elengedhetetlen. Ezzel szemben nagyon kevés nő illeszti be napi rutinjába, annak ellenére, hogy mennyi jótékony hatása van.

A fizikai aktivitás rendkívül sok mindenben szerepet játszik, ami hatással lehet az egész életünkre. Véd a súlygyarapodástól, amivel szinte minden klimaxoló nő küzd. A túlsúly leadása hozzájárul ahhoz, hogy csökkenjen a mellrák kialakulásának kockázata. A menopauza utáni csontritkulás a nők legtöbbjét fenyegeti, azonban a mozgás ezt a folyamatot is lelassítja. Ezen felül a rendszeres testedzés felveszi a harcot a szív- és érrendszeri betegségekkel, cukorbetegséggel, koleszterin problémákkal és a stresszel.

A mozgás ezen felül csökkenti az álmatlansági panaszokat és javítja az általános közérzetet is. Ajánlott heti öt alkalommal 30 percet edzeni, és érdemes váltogatni az aerob és súlyzós tréningeket. Motivációként ragaszthatunk a hűtőre egy képet magunkról vagy példaképünkről, ami segít minden alkalommal, amikor kinyitjuk a hűtőt, hogy ne a csoki torta, hanem a saláta irányába nyúljunk.

A klimaxoló nőknek gyakran ajánlják a jógát, mint megfelelő alternatíva. Ez a mozgásforma veszi fel a leghatékonyabban a küzdelmet az álmatlansággal. Emellett szintén fontos előny, hogy egyensúlyba kerül a belső lelki világ, és csökken a depresszió mértéke. A két legelterjedtebb és kedveltebb irányzat a hatha- és a rádzsa-jóga.

Kezdők esetében érdemes napi 10 perc könnyű mozgással indítani, például kerékpározással, tempós sétával vagy kocogással. Ha már könnyűnek tartjuk ezt a folyamatot, emelhetjük az intenzitást és időtartamot is. Ez hasonlóan igaz az erősítő edzésekre is. Amennyiben először nyúlunk súlyzókhoz, kérjünk személyi edzői segítséget a sérülések elkerülése és a helyes kivitelezés érdekében.

Minden mozgás után rendkívül fontos a nyújtás. Növeli a rugalmasságot, nem kötnek le izmaink és még az izomláz mértékét is csökkenteni tudja.

Fogyás alkalmával érdemes több fehérjét pótolni a szervezetbe, hiszen a zsírvesztéssel izom leépülés is jár. Kaphatóak bizonyos tejsavós fehérje táplálékkiegészítők, amelyek biztosítják az izomzat számára az aminosavak pótlását. Ennek segítségével nagyobb súlyvesztés és tónusosabb izomzat érhető el.

A fitt életmód elérése 70%-ban függ az étkezéstől és 30%-ban a mozgástól, azonban hiába van nagy különbség a két adat között, egymás nélkül hatástalanok. Ha az edzést megfelelő étrenddel párosítjuk, garantált siker fogja övezni fáradozásainkat. Amennyiben nem vagyunk biztosak abban, hogy milyen tápanyagokra és milyen mennyiségben van szükségünk, ehhez is kérhetjük személyi edző segítségét.

DMD

 


<< Vissza a hirekhez