Az oldal jelenleg tesztüzemben működik!

Megelőzés

Megfelelő életmóddal sokat tehetünk az inkontinencia megelőzéséért, illetve a tünetek enyhítéséért. A legfontosabb, hogy testünket karbantartsuk és elkerüljük az elhízást, hiszen a testtömeg-növekedés hozzájárulhat az inkontinencia kialakulásához.

A változókorú nők mintegy fele panaszkodik elhízásról. Ebben az életkorban ugyanis évről évre csökken az energiaszükségletünk. Ha változatlan életforma mellett továbbra is annyit eszünk, mint korábban, az körülbelül évi egy kiló zsír lerakódását eredményezi.

Ez kezdetben nem tűnik soknak, talán nem is látszik, de egy évtized alatt már jelentős változást eredményez. Figyeljünk oda a kalóriabevitelre, és kóstoljunk bele valamilyen, nem túl nagy megterhelést igénylő sportba!

dohányzás az inkontinenciát is negatívan befolyásolja. Bár a tünet előfordulásának gyakorisága hasonló a dohányzók és nem dohányzók között, a dohányosoknál gyakran tapasztalható heves köhögés elősegíti az inkontinenciához vezető anatómiai károsodást.

Az inkontinencia-panaszokkal élők gyakran úgy védekeznek a vizelési inger ellen, hogy megvonják maguktól a folyadékot. Ez azonban több kárt is okozhat, például húgyúti fertőzésekhez, székrekedéshez, kiszáradáshoz vezethet. Ezért nagyon fontos, hogy elegendő folyadékot igyunk, és a napi folyadékmennyiséget egyenletesen osszuk el egész napra.

Ha lehetséges, kerüljük a koffein és az alkohol fogyasztását, mert ezek is irritálják a hólyagot. Az erős fűszerekkel ugyanez a helyzet, ezért a fűszerszegény étrend ajánlott.